همه ما دوست داریم در زندگی خودمان به موفقیت های بزرگی برسیم و بتوانیم به اهداف خودمان دست پیدا کنیم. در این مسیر سعی می کنیم از کتاب های صوتی و متنی، دوره های آموزشی و مشاوره های افراد دیگر کمک بگیریم تا بتوانیم سریعتر در مسیر موفقیت خودمان پیش برویم.

در این مقاله می خواهیم در مورد جمله دانشجو باشید نه دنباله رو که یکی از سخنان جیم ران است صحبت کنیم و بگوییم که معنی این جمله چیست و چه چیزی را می خواهد به ما بگوید.

اگر دوست دارید درسی را یاد بگیرید که آن را سرلوحه زندگی تان قرار دهید و بتوانید بهترین تصمیمات را در زندگی بگیرید، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

جیم ران کیست؟

جیم ران یکی از سخنرانان موفق و سرشناس در حوزه بهبود فردی است که کتاب ها و سمینارهای زیادی از او در ایران و جهان موجود هستند که می توانید با دیدن سمینارها و یا مطالعه کتاب های جیم ران، درس های خیلی زیادی را یاد بگیرید.

سخنان جیم ران آنقدر فیلسوفانه هستند که هرکدامشان جای تفکر دارند و باید آن سخنان را چندین بار بخوانید تا بتوانید هضمشان کنید.

در این مقاله می خواهیم یکی از سخنان جیم ران را با شما به اشتراک بگذاریم که کمک می کند تصمیمات بهتری را در زندگی خودتان بگیرید و خودتان زندگی را پیش ببرید نه با نظر دیگران.

 

دانشجو باشید، نه دنباله رو…

اولین بار وقتی که در حال دیدن سمینار بهترین سال زندگی از جیم ران بودم، چندین بار این جمله را از سخنان جیم ران شنیدم و در آن زمان برایم سوال بود که این جمله یعنی چه و چرا جیم ران انقدر روی آن تاکید می کند.

بعدها وقتی دوره ها و کتاب های زیادی را استفاده کردم و در مسیر زندگی خودم از آنها استفاده کردم، دیدم که زندگی من مال خودم نیست و انگار رباتی شده ام که فقط دارد از توصیه ها و حرف های دیگران استفاده می کند تا به سبکی که آنها می خواهند زندگی کند و آنجا بود که فهمیدم این جمله دقیقا چه معنی دارد و چطور می تواند زندگی ما را عوض کند.

 

سخنان جیم ران

 

دانشجو باشید!

دانشجو بودن از نظر جیم ران، یعنی اینکه چیزهای مختلف را یاد بگیریم و با تحلیل و بررسی ببینیم که کدام یک از آنها به درد ما می خورند و آن کار را با سبک خودمان پیاده سازی کنیم.

مثلا فرض کنید شما یک کتاب را مطالعه می کنید و هزاران نکته از آن یاد می گیرید، اما شاید تمام چیزهایی که در آن کتاب گفته شده است، به درد شما نخورد و نتوانید همه شان را در زندگی تان پیاده سازی کنید.

ولی در بین آن نکات، قطعا چندتایی هستند که به نظرتان ممکن است برای شما جالب باشند و زندگی تان را بهتر کنند، می توانید آنها را یادداشت کرده و برای پیاده سازی آنها به سبک خودتان برنامه ریزی کنید تا بتوانید نتایج بهتری بگیرید.

طبق سخنان جیم ران این یعنی دانشجو بودن و دانشجو کسی است که کورکورانه هیچ چیزی را نمی پذیرد و انجام نمی دهد، مگر اینکه خودش به این نتیجه برسد که آن کار برایش مفید است و می تواند نتیجه بخش باشد.

 

دنباله رو بودن…

طبق سخنان جیم ران، دنباله رو کسی است که کورکورانه چیزهایی را می پذیرد و شروع می کند به انجام دادن آنها در زندگی خودش.

مثلا فرض کنید در دنیای امروز همه به این نکته اشاره می کنند که باید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید و بتوانید ثروتمند شوید، اگر کسی بخواهد مانند یک دانشجو رفتار کند، ابتدا این نکته را بررسی می کند و در زندگی خودش به تحلیل آن می پردازد تا ببیند که راه اندازی کسب و کار به دردش می خورد و می تواند برایش مفید باشد یا خیر.

بعد از اینکه متوجه شد برایش مفید است یا نه، در راستای این موضوع تصمیم گیری می کند.

اما طبق سخنان جیم ران، شخصی که دنباله رو است، فورا بدون فکر کردن به این موضوع و سنجیدن بخش های مختلف آن، شروع می کند به اقدام کردن و راه اندازی کسب و کار خودش و این موضوع باعث می شود که در آینده شکست های سنگینی بخورد و یا اصلا از این کار پشیمان شود، چون خودش تصمیم نگرفته است که کسب و کار خود را داشته باشد.

به همین خاطر توصیه می کنیم به جای اینکه دنباله رو باشید، حتما در زندگی تان مانند یک دانشجو رفتار کنید و هر موضوعی را بررسی کنید و سپس آن را در زندگی تان پیاده سازی کنید.

 

سخنان جیم ران

 

چطور این جمله از سخنان جیم ران را در زندگیمان استفاده کنیم؟

تا به اینجا بررسی کردیم که جمله دانشجو باشید نه دنباله رو چه معنی دارد و چطور قابل استفاده است. حالا می خواهیم بگوییم که چطور از آن در زندگی واقعی استفاده کنید.

برای استفاده از این جمله در زندگی تان، توصیه می کنیم هرزمان که چیز جدیدی یاد گرفتید، با تفکر انتقادی آن موضوع را بررسی کنید و ببینید که آیا به درد شما می خورد؟ مثلا فرض کنید شما کتابی را در زمینه بیدار شدن در ساعت 5 صبح مطالعه می کنید.

بیایید و ببینید که آیا بیدار شدن در این زمان به دردتان می خورد یا خیر؟ ببینید آیا با سبک زندگی شما و خانواده تان سازگاری دارد؟ می تواند به رشد و شکوفایی بیشتر شما کمک کند یا باعث می شود که کسل شوید و روز خودتان را با خستگی و خوابالودگی شروع کنید؟

بعد از اینکه این موضوع را بررسی کردید، اگر به دردتان می خورد می توانید برای انجام آن برنامه ریزی کنید اما اگر به دردتان نمی خورد، ببینید چه چیزهایی دیگری هستند که برایتان مفیدند.

مثلا ممکن است بیدار شدن در 5 صبح برایتان مفید نباشد و با سبک زندگی تان هماهنگ نباشد، اما روتین صبحگاهی بتواند در ساعتی که بیدار می شوید، شما را سرحال کند. و یا شاید ورزش کردن در اول صبح بتواند کمک کند انرژی بیشتری به دست بیاورید و سرحال تر شوید.

این روشی است که می توانید با استفاده از آن، در زندگی خودتان جمله دانشجو باش نه دنباله رو از سخنان جیم ران را، پیاده سازی کنید.

 

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد یکی از سخنان جیم ران صحبت کردیم و گفتیم که معنی این جمله چیست و چطور می توانید از آن در زندگی واقعی استفاده کنید تا تصمیمات بهتری بگیرید.

امیدواریم این جمله به شما کمک کند که تصمیماتی را بگیرید که واقعا برای خودتان هستند و توسط دیگران به شما تحمیل نشده اند و بتوانید با این روش زندگی را بسازید که دلخواهتان است.

اگر دوست دارید بیشتر با سخنان جیم ران و صحبتهای دیگر بزرگان آشنا شوید، پکیج رازهای موفقیت از زبان بزرگان را تهیه کنید و به اصول موفقیت آنها پی ببرید تا خودتان هم با اجرای آنها بتوانید در زندگی خود موفق تر و شادتر باشید.