3 عادت استیو جابز که باعث موفقیت او شدند چه بود؟

اگرچه استیو جابز عمر طولانی نداشت، اما به خاطر دستاوردها و موفقیت های بزرگش توانست به یکی از تاثیرگذارترین افراد تبدیل شود و هزاران طرفدار در سرتاسر دنیا پیدا کند. موفقیت استیو جایز برحسب شانس و اتفاق نبود، بلکه او عادتهای کوچک بسیار جالبی داشت که باعث موفقیتش شدند. استیو جابز، فردی خلاق، بسیار منظم، مصمم و بی نظیر بود و کارها را به روش متفاوتی انجام می داد.

استیو جابز، بنیانگذار و مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکتهای جهان یعنی شرکت اپل بوده است. استیو جابز به همراه استیو وزنیاک در سال 1977 شرکت رایانه ای اپل را تأسیس کرد و با این کار، انقلابی در صنعت رایانه ها و ارتباط افراد با ماشین ایجاد کرد. با اینکه او اکنون در میان ما نیست، اما می توان راهش را با انجام دادن عادتها و رفتارهای خوبش ادامه داد. در این نوشته از سایت جنگجوی درون با سه مورد از عادت های طلایی استیو جایز آشنا خواهید شد که می تواند وضع زندگی و کسب و کار شما را کاملا تغییر دهد.

 

3 عادت استیو جابز

 

عادت های طلایی استیو جابز

عادت اول: در زندگی، کاری که دوست داشت را انجام می داد.

کار می تواند یک بخش هیجان انگیز یا یک بخش خسته کننده در زندگی ما باشد. بسیاری از افراد در کاری گیر می افتند که هیچ علاقه ای به آن ندارند؛ اما استیو جابز حاضر نبود کاری را انجام بدهد که اصلا دوستش ندارد. استیو جابز همواره می گفت: «کار شما، بخش بزرگی از زندگی شما را تشکیل می دهد. تنها راه رسیدن به رضایت واقعی در زندگی، انجام دادن کارهای بزرگ است و تنها راه برای انجام کارهای بزرگ هم، دوست داشتن کاری است که انجام می دهید.» در واقع او بر این باور بود که با انجام دادن کارهای موردعلاقه خود، می توانید کارهای بسیار بزرگ را انجام دهید.

رویکرد استیو جابز برای پیدا کردن کار دلخواه این است که هرگز دست از جستجو برندارید و به یک وضعیت متوسط راضی نشوید. دائما به دنبال فرصتهای مختلف در کار باشید و یادتان باشد که اگر از کاری که انجام می دهید راضی و خوشحال باشید، تلاش بیشتری برای آن کار می کنید، در نتیجه به موفقیت ها و دستاوردهای بیشتری می رسید، اعتماد به نفس شما بیشتر می شود، در کار خود عالی عمل می کنید و زندگی شادتری نیز خواهید داشت.

این صحبت از استیو جابز را به یاد داشته باشید: «اگر هنوز کار دلخواه خود را پیدا نکرده اید، به جستجو ادامه دهید. در همه کارها به قلبتان رجوع کنید. قلب شما می داند چگونه راهنماییتان کند.»

عادت دوم: او بسیار فعال بود و دائما پیاده روی می کرد.

یکی دیگر از عادتهای استیو جابز این بود که به جای نشستن پشت میز، دائما در حال قدم زدن در محوطه شرکت اپل بود. یکی از دوستان قدیمی جابز به نام «رابرت فریدلند» در اغلب اوقات، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت را می دید که در اطراف مجموعه می گشت و فکر می کرد.

استیو جابز در بسیاری از جلساتش نیز قدم می زد و بر این باور بود که خلاقانه ترین ایده های او در زمان پیاده روی به ذهنش خطور می کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید جابز جلساتش را دور میز اداری و به صورت نشسته برگزار نمی کرد؛ بلکه در حال پیاده روی آرام در محیط شرکت با کارمندانش حرف می زد و صحبتهایشان را می شنید.

این موضوع از نظر علمی ثابت شده است که تحرک داشتن به مغز ما انرژی می بخشد و استرس ما را کاهش می دهد. پیاده روی در هوای آزاد و محیط های آرامش بخش باعث آزادسازی ذهن ما می شود و به ما این اجازه را می دهد که به راحتی روی ایده ها و افکار خود تمرکز کنیم.

عادت به پیاده روی در استیو جابز به او کمک کرد تا یکی از بزرگترین شرکتهای جهان را برای خود بسازد.

 

3 عادت استیو جابز

 

عادت سوم: او به وقت خود بسیار اهمیت می داد و زمانش را از هرچیز دیگری ارزشمندتر می دانست.

استیو جابز پس از حدود 10 سال مبارزه با سرطان لوزالمعده در سن 56 سالگی از دنیا رفت. او بهتر از هر کس دیگری می دانست که پول ارزشمندترین دارایی انسان نیست؛ بلکه این زمان است که ارزش بسیار بسیار بالایی دارد و باارزش ترین منبع ما به حساب می آید.

انجام دادن کارهای مهم، به معنی ارزش قائل شدن برای زمان است و به همین خاطر بود که هدف زندگی جابز، تمرکز روی کارش بود. شرکت اپل با محصولات فوق العاده اش در دنیای فناوری، ثابت کرد که استفاده موثر از زمان تا چه اندازه می تواند دنیا را تغییر دهد و زندگی دیگران را بهتر کند.

استیو جابز می گفت: «من در زندگی به چیزهایی علاقه دارم که هیچ هزینه ای ندارند. من واقعا به وقتم اهمیت می دهم. واقعا واضح است که زمان ما، باارزش ترین دارایی ماست. بهترین راه برای اتلاف وقت، یادآوری زمان مرگ است. وقتی به خودتان یادآوری می کنید که بالاخره روزی قرار است بمیرید، دیگر در دام کارهای بیهوده و اتلاف وقت نمی افتید. یادتان باشد که بالاخره روزی زمان شما به پایان می رسد و تا آن روز زمان دارید که زندگی خود را با کارهای درست پر کنید.»

شما به کدام عادت استیو جابز علاقه دارید؟

این سه عادت استیو جابز یعنی انجام دادن کارهای موردعلاقه، تحرک داشتن و آزادسازی ذهن و اهمیت دادن به زمان می تواند بهره وری ما در زندگی را بسیار تغییر دهد و به ما کمک می کند که به نتایج بهتر در زندگی خود برسیم.

پیروی کردن از عادتهای افراد موفق مانند عادات استیو جابز باعث می شود زندگی خود را بهتر کنیم و کاری انجام بدهیم که واقعا دوستش داریم و به زمان خود بیشتر اهمیت بدهیم. در واقع ارزش قائل شدن برای زمان و انجام کارهای درست می تواند زندگی ما را کاملا زیر و رو کند و به ما کمک کند تا حال خوب در زندگی را تجربه کنیم. بعضی از این عادتها مانند عادت به پیاده روی بسیار ساده به نظر می رسد، اما باعث آرامش جسمی و ذهنی ما می شود و در بلندمدت نتایج ما در زندگی را کاملا تغییر می دهد.

اگر می خواهید درباره استیو جابز بیشتر بدانید و صحبت هایش را بشنوید، می توانید پکیج ویدئوهای انگیزشی از زبان بزرگان را دانلود کنید و فیلم استیو جابز را مشاهده کنید.

منبع: theladders